środa, 19 października 2016

Quiet Book


Odkąd zobaczyłam w internetach quiet book po raz pierwszy, wiedziałam, że MUSZĘ to mieć. Że muszę coś takiego zrobić mojej córce. Mimo że wykonanie tej książki zajęło mi mnóstwo czasu, było warto! Nie wiem komu książka podoba się bardziej - mojej córce, czy mi. Choć chyba to ja odczuwam większą satysfakcję. Kalina zaś, szczerze mówiąc, bawi się tylko takimi stronkami, które lubi. Są takie, na które nie chce nawet spojrzeć, bo wcale ją nie interesują. Pocieszam się, że może do nich dorośnie kiedyś. 

A teraz pokażę Wam stronkę po stronce jak wygląda nasza filcowa książeczka. Dodam tylko, że ilość stron można regulować i jak dziecko podrośnie, dołożę strony z możliwością uczenia godziny itp.


Strona główna prezentuje ramkę ze zdjęciem mojej trzylatki.


Ubieranie lalki - szafkę otwiera się kluczykiem, w szafie znajduje się kilka ubranek dla lalki.


Fryzura - włosy wykonane z włóczki. Można dziewczynkę uczesać i przypiąć jej włosy spinkami zamocowanymi na kawałku koronkowej tasiemki


Mycie zębów - dziewczynka może otworzyć usta i dziecko myje jej ząbki za pomocą szczotki pasty.



Sznurowanie obuwia - dziecko uczy się wiązać supełki i kokardki.



Składanie ubrań - do filcowej strony przyszyłam starą sukienkę mojej córki. Co ciekawe, Kalinka miała ją na sobie, gdy zrobiła pierwsze kroki. Zadaniem dla dziecka na tej stronie jest nauka składania bluzki/sukienki w kosteczkę.


Pranie - na tej stronie dziecko wyjmuje brudne skarpetki z kosza na pranie i wkłada je do pralki. Następnie ściąga proszek do prania i płyn do płukania z półki i wsypuje je do zbiornika. Po czym przekręca guziczek by włączyć pranie.


Wieszanie prania - na tej stronie dziecko najpierw wyjmuje słoneczko zza chmurki. Wtedy wiesza pranie na sznurku przymocowując ubrania spinaczami. Nagle słonko się chowa i z chmurki zaczyna padać deszcz. Wtedy zadaniem dziecka jest ściągnięcie ubrań ze sznurka.


Liczby - W piekarniku znajdują się muffiny z bakaliami. Dziecko wyjmuje muffinka i przypina je do kubeczków według tego, ile bakalii wskazuje muffinek.


Wspomniany wyżej piekarnik zawiera też ciasteczka maślane i pierniczki.


Zamek/suwak - Dziecko musi otworzyć słoik by umieścić w nim ciasteczka.



Guziki - dziecko segreguje poszczególne figury i uczy się zapinać guziki.


Liczenie do 10 - Dziecko wyjmuje z doniczki płatki kwiatka i układa je w odpowiednim porządku.


Labirynt - dziecko otwiera szafkę z której wychodzi mała myszka z ogromnym ogonkiem. Myszka zajada ser żółty plącząc ogon. Zadaniem dziecka jest sprawić, by myszka po właściwej drodze wróciła do domu.


Przeciąganie nici - dziecko wyjmuje nić z brzuszka pająka i przeplata je przez uchwyty tworząc pajęczynę.


           

A jak to wszystko wygląda w ruchu, zobaczcie na filmiku:


                               

Ciekawa jestem jak Wam się podoba nasza książka!

1 komentarz: